Να επισπευσθεί η Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά στα σχολεία ζητά με επιστολή που έστειλε στο Proson.gr η Πρωτοβουλία Φιλολόγων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η επιστολή, μετά τη Β' φάση προσλήψεων που ανακοινώθηκε στις 7 Οκτωβρίου, στα σχολεία παραμένουν περίπου 150 κενά φιλολόγων στη Γενική Αγωγή και περίπου 438 στην Ειδική Αγωγή.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι φιλόλογοι στην επιστολή, «αν και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει χαρακτηρίσει την τρέχουσα σχολική χρονιά τη χρονιά του σχολείου, εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως αδιαφορεί ευθαρσώς τόσο για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, όσο και για τους αναπληρωτές καθηγητές που εξαιτίας της αδικαιολόγητης κωλυσιεργίας της πολιτικής ηγεσίας παραμένουν άνεργοι».
Η επιστολή
Εν αναμονή της Γ Φάσης!!!
«Αν και η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχει χαρακτηρίσει την τρέχουσα σχολική χρονιά τη χρονιά του σχολείου, εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως αδιαφορεί ευθαρσώς τόσο για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που παραμένουν χωρίς καθηγητές σε πολλά σχολεία της χώρας, όσο και για τους αναπληρωτές καθηγητές που εξαιτίας της αδικαιολόγητης κωλυσιεργίας της πολιτικής ηγεσίας παραμένουν άνεργοι.
Η Β’ φάση άφησε πίσω της περί τα 150 κενά στη Γενική Αγωγή και περί τα 438 στην Ειδική Αγωγή, γεγονός που υποδηλώνει πως πολλά σχολεία θα μείνουν χωρίς Φιλόλογο και πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα στερηθούν την αναγκαία γι’ αυτούς βοήθεια. Σε αυτά, μάλιστα, δεν συνυπολογίζονται ενδεχόμενες νέες άδειες, ούτε οι νέες γνωματεύσεις.
Παράλληλα, μόλις εχθές ξεκίνησε η καταγραφή των κενών για το πρόγραμμα ΜΝΑΕ, γεγονός που υποβαθμίζει ένα κατά κοινή ομολογία πετυχημένο θεσμό. Το βασικό ερώτημα, βέβαια, παραμένει το γιατί δεν έγιναν οι προβλεπόμενες διαδικασίες όπως έπρεπε, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις στη Β΄ φάση, από τη στιγμή που ουδεμία επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό δεν προκύπτει από αυτό. Έχει γίνει αντιληπτό το χάος που θα προκληθεί από τις αναβαθμίσεις των συναδέλφων που εργάζονται με μειωμένο ωράριο στα ΖΕΠ; Έχουν γίνει, άραγε, κατανοητά τα προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία από αυτή την ολιγωρία και πώς με αυτές τις ενέργειες το υπουργείο ενισχύει τη μαθητική διαρροή του μαθητικού πληθυσμού των ΖΕΠ;
Όλα αυτά έχουν ως απότοκο τη δημιουργία ανισοτήτων στα σχολεία, ενώ και οι εκπαιδευτικοί κρατούνται σε ομηρία καθώς αυτή η πρωτοφανής κατάσταση τους στερεί το δικαίωμα στη σταθερή εργασία και την απρόσκοπτη άσκηση του λειτουργήματός τους. Επιπλέον ούτε η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης, για την οποία τόσο πολύ ανησυχεί η ηγεσία του υπουργείου , δεν μπορεί να επιτευχθεί όσο οι καθηγητές δεν βρίσκονται στο σχολικό πλαίσιο αλλά περιμένουν την «φάση»!
Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε την επίσπευση της Γ’ φάσης των αναπληρωτών, την πλήρη κάλυψη των κενών γενικής και ειδικής αγωγής, αλλά και μέριμνα για άμεση κάλυψη των κενών που θα προκύψουν από ενδεχόμενες αναβαθμίσεις των συναδέλφων που εργάζονται στα ΖΕΠ».
Πρωτοβουλία Φιλολόγων