Εάν έχετε αντιμετωπίσει δυσκολίες με έναν συνάδελφο στη δουλειά σε σημείο που καταλήγει να είναι ενοχλητικός μέσω email, μηνυμάτων ή Slack, τότε δεν είστε μόνοι.
Στην πραγματικότητα, το 44% των εργαζομένων που συμμετείχαν σε μια πρόσφατη έρευνα του Kickresume είπε ότι η γραπτή επικοινωνία, η οποία περιλαμβάνει μηνύματα ή email, είναι ένας κοινός λόγος ενόχλησης στο χώρο εργασίας. Αυτές οι ενοχλήσεις εμφανίζονται με διάφορους τρόπους: Όταν τους ζητήθηκε να κατατάξουν πέντε ενοχλητικές συμπεριφορές, το 33% των ερωτηθέντων κατέταξε την κλοπή πιστώσεων πρώτη, με τη μικροδιαχείριση να μην είναι πολύ πίσω από το 32%.
Στο 62% των εργαζομένων είπε ότι αυτές οι ενοχλητικές συμπεριφορές συμβαίνουν αυτοπροσώπως και είναι λογικό ότι μερικές από τις πιο ενοχλητικές αλληλεπιδράσεις συμβαίνουν όταν δεν μπορούμε να δούμε το άτομο πίσω από την οθόνη, λέει ο Nathan Bowling, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κεντρικής Φλόριντα. .
Συγκεκριμένα, ο Bowling, ο οποίος ειδικεύεται στη βιομηχανική - οργανωσιακή ψυχολογία και του οποίου η έρευνα επικεντρώνεται στο πώς οι αγχωτικές συνθήκες εργασίας επηρεάζουν τους εργαζόμενους, παρομοιάζει την αγενή συμπεριφορά μέσω μηνύματος ή email με εκείνη της οργής.
Όταν κάποιος δεν μπορεί να δει τις εκφράσεις του προσώπου του ατόμου με το οποίο επικοινωνεί, δημιουργείται μια αίσθηση ανωνυμίας, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε ενοχλητική συμπεριφορά σε πλατφόρμες όπως το Slack ή το Teams, λέει ο Bowling.
Ο ίδιος δήλωσε ότι, «Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν άνθρωποι που καθημερινά εμπλέκονται σε οργή και οι άνθρωποι που το κάνουν αυτό, αν περνούσαν δίπλα σου στο πεζοδρόμιο, μάλλον δεν θα ήταν τόσο αγενείς» αναφέρει.
Αυτές οι μικρές ενοχλήσεις σχετίζονται με την έννοια της αγένειας, την οποία ο Μπόουλινγκ περιγράφει ως «επιθετικότητα χαμηλού επιπέδου» που εκδηλώνεται ως αγένεια. Αυτό μπορεί να μοιάζει σαν να στέλνετε ένα παθητικό-επιθετικό email ή να κάνετε κάτι μικρό για να μπλοκάρετε τους στόχους κάποιου, όπως να επαναλαμβάνετε την ιδέα ενός συνομηλίκου ως δική σας.
Ωστόσο, αυτές οι μικρές στιγμές εκνευρισμού μπορεί να μην είναι τόσο ασήμαντες, καθώς τελικά γίνονται βάρος, οδηγώντας σε δυσαρέσκεια από την εργασία ή σωματικά προβλήματα, όπως πονοκεφάλους, προσθέτει.
Ορισμένοι χώροι εργασίας εργάζονται σε επιθετικές συμπεριφορές, προσλαμβάνοντας σχολές πρωτοκόλλου όπως το Beaumont Etiquette, που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, για να επιβλέπουν την εκπαίδευση και την κατάρτιση νέων εργαζομένων. Ο ιδρυτής της Beaumont, Myka Meier, λέει ότι το 2024 ήταν η πιο πολυσύχναστη χρονιά τους μέχρι στιγμής.
Μέρος της ζήτησης προέρχεται από αλλαγές στις κατευθυντήριες γραμμές μετά την πανδημία του Covid-19, αλλά τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των ενοχλητικών συναδέλφων, γίνονται πιο εύκολα στη διαχείριση με λίγη καλή εθιμοτυπία, προσθέτει.
Ο Meier αναφέρει ότι «Απλώς δείχνει σεβασμό στους άλλους ανθρώπους», προσθέτοντας «Ποιός δεν θα ήθελε λίγη περισσότερη ευγένεια και προσοχή στη δουλειά; Νομίζω ότι αν σκέφτεσαι τι είναι πιο ευγενικό ή με σεβασμό προς τους συναδέλφους σου, τότε αυτό πρέπει να κάνεις».
Ακολουθούν δύο τρόποι αντιμετώπισης ενοχλητικών email και μηνυμάτων, σύμφωνα με τους Bowling και Meier.
1. Εκφράστε συγκεκριμένα παραδείγματα ενοχλητικής συμπεριφοράς
Εάν ο χώρος εργασίας σας είναι υβριδικός, αλλά η ενοχλητική συμπεριφορά συμβαίνει μέσω Slack, Teams ή email, προσπαθήστε να μιλήσετε με αυτό το άτομο από κοντά, όπως κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος ή του καφέ, λέει ο Meier.
Εάν είστε απομακρυσμένοι, μπορείτε να δοκιμάσετε την ίδια περιστασιακή προσέγγιση με τις κλήσεις, λέει. Αντί να αναλύει το θέμα λέγοντας κάτι σαν, «Πρέπει πραγματικά να μιλήσουμε για κάτι», ο Μέιερ προτείνει να αμβλύνουμε τη συζήτηση με ανεπίσημη γλώσσα όπως, «Ένα τελευταίο πράγμα που ήθελα να αναφερθώ πριν ξεκινήσουμε ήταν, να ξέρεις πότε μιλάς εικονικά και πότε συμβαίνει αυτό;»
Όταν τελικά αναδείξετε όλα αυτά που σας προκαλούν, βεβαιωθείτε ότι έχετε συγκεκριμένα παραδείγματα αυτών των περιστατικών, λέει ο Bowling. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τη συμπεριφορά, αντί να επιτεθείτε στον συνάδελφό σας.
Ακόμη προσθέτει «Μην λες, «Ω, είσαι ένα αντιπαθητικό άτομο» Πες: «Αυτή η συμπεριφορά που κάνατε είναι αγχωτική για μένα. Σε παρακαλώ μην το κάνεις άλλο».
2. Συζητήστε το με την ομάδα σας
Εάν έχετε απλώς την αίσθηση ότι ένας συνάδελφος σας έχει κάνει κάτι απογοητευτικό, αλλά δεν είστε σίγουροι ότι δεν το φαντάζεστε απλώς, ο Bowling λέει ότι ίσως είναι καλή ιδέα να το προσπεράσετε από κάποιον που εμπιστεύεστε παρουσιάζοντάς του το μήνυμα ή το email. .
Μπορείτε να κάνετε κάτι με το εξής: «Ποιες είναι οι σκέψεις σου; Το ερμηνεύω λάθος; Είναι πιθανό να είναι. Οι άνθρωποι μερικές φορές σημειώνουν ιδέες γρήγορα σε ένα μήνυμα και η έλλειψη ζεστασιάς μπορεί να φαίνεται αγενής, λέει. Ή οι συνομήλικοί σας μπορεί να έχουν την ίδια εμπειρία με αυτό το άτομο, επιτρέποντάς σας να προχωρήσετε και να το αντιμετωπίσετε με την ομάδα σας.
Μπορείτε να το κάνετε αναφέροντας το σε έναν διευθυντή και να εκφράσετε ότι μια συγκεκριμένη συμπεριφορά σας έχει ενοχλήσει. Από εκεί, μπορεί να ρωτήσετε εάν η ομάδα μπορεί να δημιουργήσει μία τυπική πρακτική για να αποτρέψει αυτούς τους τύπους αλληλεπιδράσεων να προχωρήσουν, λέει ο Meier.
Αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει μέσω email, που φαίνεται πιο επίσημο, ή σε μια συνάντηση. Είτε έτσι είτε αλλιώς, δεν χρειάζεται να φωνάζετε συγκεκριμένα ονόματα και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πιο περιεκτική γλώσσα όπως "εμείς" ή "ας".
Ακόμη ο Meier αναφέρει ότι «Δεν δείχνετε το δάχτυλο, από μόνο του, καλό θα ήταν να πείτε, "Ως ομάδα θα ήσασταν εντάξει αν ξεκινούσαμε να το επεξεργαζόμαστε μαζί, για να το κάνουμε λίγο πιο εύκολο για όλους; Με αυτόν τον τρόπο το κάνει σχεδόν σαν να το κάνετε μαζί».
Με πληροφορίες από CNBC.com, 2 ways to deal with annoying emails and messages at work, according to psychology and etiquette experts, Jade Thomas.