Breaking news

εργασία
A

Την ώρα που εκατομμύρια άνθρωποι αναζητούν δουλειά, ορισμένες εταιρείες αναρτούν ψεύτικες λίστες με θέσεις εργασίας.

Ειδικότερα, σε έρευνα του Μαΐου σε 649 διευθυντές προσλήψεων από το Resume Builder, τον ιστότοπο καριέρας, φαίνεται πως έως και τέσσερις στις 10 εταιρείες λένε ότι έχουν δημοσιεύσει μια ψεύτικη λίστα θέσεων εργασίας φέτος, ενώ τρεις στις 10 εταιρείες λένε ότι αυτή τη στιγμή διαφημίζονται για μία θέση που δεν είναι πραγματική.

Οι ψεύτικες θέσεις εργασίας, σε αυτήν την περίπτωση, αναφέρονται σε διαδικτυακές καταχωρίσεις για ρόλους για τους οποίους η εταιρεία δεν προσλαμβάνει ενεργά αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει για τη συλλογή βιογραφικών, μεταξύ άλλων λόγων. (Οι ψεύτικες δουλειές που αποδεικνύονται απάτες είναι ένα άλλο ζήτημα.)

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, ενώ αυτό το ποσοστό των εταιρειών λέει ότι έχει δημοσιεύσει μια ψεύτικη εργασία, αυτό δεν σημαίνει ότι το ίδιο μερίδιο των καταχωρίσεών τους είναι ψεύτικο.

«Η στρατηγική, όσο απογοητευτική κι αν είναι, δεν είναι εντελώς νέα», λέει η Stacie Haller, επικεφαλής σύμβουλος σταδιοδρομίας στο Resume Builder.

Για παράδειγμα, οι προσωρινές εταιρείες «χρειάζονται συνεχώς νέα ταλέντα και προβάλλουν πάντα νέες αγγελίες εργασίας επειδή, εάν ένας πελάτης χρειάζεται κάποιον, χρειάζεται [έναν υποψήφιο] που έχει ήδη ελεγχθεί», λέει ο Haller στο CNBC Make It. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα πρακτορεία μπορούν να επικοινωνήσουν με τους υποψηφίους και να πάρουν συνέντευξη για να διατηρήσουν τα στοιχεία τους στο αρχείο μέχρι να ανοίξει μια πραγματική κενή θέση.

Τώρα, ωστόσο, βλέπει ότι: «Οι περισσότερες παραδοσιακές εταιρικές εταιρείες το κάνουν αυτό περισσότερο».

Γιατί οι εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες θέσεις εργασίας

Σύμφωνα με την έρευνα, οι μάνατζερ προσλήψεων είναι πιο πιθανό να δημοσιεύουν ψεύτικα ανοίγματα για ρόλους εισαγωγικού και μεσαίου επιπέδου.

Ανέφεραν ότι δημοσίευσαν αυτές τις καταχωρίσεις στο Διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των ιστοσελίδων της εταιρείας τους καθώς και διαδικτυακών πίνακες όπως το LinkedIn, το ZipRecruiter, το Indeed και το Glassdoor, μεταξύ άλλων.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πολιτική χρηστών πολλών από αυτούς τους πίνακες εργασίας. Ένας εκπρόσωπος από το LinkedIn λέει στο CNBC Make It ότι: «Απαιτούμε από τους υπεύθυνους προσλήψεων να δημοσιεύουν θέσεις εργασίας μόνο εάν σκοπεύουν να προσλάβουν έναν υποψήφιο για τη συγκεκριμένη θέση που υποδεικνύεται». Το ZipRecruiter απάντησε σε ένα αίτημα για σχόλιο με τη σελίδα κανόνων δημοσίευσης θέσεων εργασίας που αναφέρει ότι οι υποβολές πρέπει να αντικατοπτρίζουν «ένα πραγματικό και τρέχον άνοιγμα εργασίας».

Ωστόσο, η πλειονότητα, επτά στους 10, διευθυντές προσλήψεων λένε ότι η πρακτική της δημοσίευσης ψεύτικων καταχωρίσεων θέσεων εργασίας είναι «ηθικά αποδεκτή».

Γιατί να ξοδέψετε χρόνο και προσπάθεια για να διαφημίσετε μια θέση εργασίας που στην πραγματικότητα δεν είναι ανοιχτή; Όλα εξαρτώνται από «λόγους εμφάνισης», λέει ο Haller.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι διευθυντές προσλήψεων λένε ότι πιστεύουν ότι η διαφήμιση ανύπαρκτων ανοιγμάτων έχει θετικό αντίκτυπο στα έσοδά τους, καθώς φαίνεται ότι η εταιρεία τους αναπτύσσεται ταχύτερα από ό,τι είναι. Πιστεύουν ότι η πρακτική αυτή αυξάνει το ηθικό των εργαζομένων κάνοντας τους υπερεκτεταμένους υπαλλήλους να αισθάνονται ότι ο φόρτος εργασίας τους σύντομα θα μετριαστεί. Άλλοι πιστεύουν ότι η κίνηση ενισχύει την παραγωγικότητα κάνοντας τους υπαλλήλους να νιώθουν ότι μπορούν να αντικατασταθούν και ότι πρέπει να αποδειχθούν απέναντι σε έναν πιθανό νεοφερμένο.

Τέλος, οι διευθυντές προσλήψεων λένε ότι διατηρούν ψεύτικες λίστες για να συλλέξουν βιογραφικά για να κρατήσουν στο αρχείο για αργότερα.

Ανεξάρτητα από τους συλλογισμούς της επιχείρησης, ο Χάλερ λέει ότι η πρακτική διαβρώνει την εμπιστοσύνη στο τοπίο των προσλήψεων και μπορεί να αφήσει τα άτομα που αναζητούν εργασία να αισθάνονται εξαντλημένα.

«Δεν μπορώ να πω ότι αυτή είναι μια καλή προσέγγιση για την πρόσληψη», λέει: «Τίποτα από αυτά δεν είναι αποδεκτό».

Η κρύα αίτηση για θέσεις εργασίας μπορεί να είναι «τελευταία λύση»

Το να γνωρίζετε πόσες λίστες θέσεων εργασίας μπορεί να μην είναι πραγματικές δεν εμπνέει ακριβώς εμπιστοσύνη στους διαδικτυακούς πίνακες θέσεων εργασίας. Πράγματι, «η αποστολή του βιογραφικού σας σε μια αγγελία εργασίας θα πρέπει να είναι η τελευταία λύση όσον αφορά την πρόσληψη σε αυτήν την εταιρεία», λέει ο Haller.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι εντελώς άχρηστα. Σκεφτείτε τις διαδικτυακές διαφημίσεις εργασίας ως σημείο εκκίνησης, λέει ο Haller.

Πρώτα, ελέγξτε πότε η δουλειά καταχωρήθηκε, λέει ο Haller. Εάν είναι σε λειτουργία για μερικές εβδομάδες, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να είναι πραγματικά ενεργό παρά αν είναι αρκετών μηνών.

Δεύτερον, ελέγξτε τον ιστότοπο της εταιρείας και δείτε εάν η εργασία είναι αναρτημένη εκεί. Εάν ναι, δοκιμάστε να κάνετε αίτηση απευθείας μέσω της πύλης.

Τέλος, χρησιμοποιήστε την ηλεκτρονική ανάρτηση για να βρείτε τον υπεύθυνο προσλήψεων και στείλτε ένα email ή μήνυμα στο LinkedIn για να εκφράσετε το ενδιαφέρον σας, να δώσετε το βιογραφικό σας και να αναφέρετε ότι έχετε υποβάλει αίτηση μέσω των επίσημων καναλιών προσλήψεων της εταιρείας.

«Πολλές τοποθεσίες εργασίας είναι επίσης χρήσιμες για τη δικτύωση και τη δημιουργία επαγγελματικών συνδέσεων, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε ευκαιρίες εργασίας», προσθέτει ο Haller.

Ελπίδα για όσους αναζητούν εργασία

Παρά την πρακτική προσλήψεων, ο Haller λέει ότι υπάρχει ένα μικρό «φωτεινό» σημείο όταν οι υπεύθυνοι προσλήψεων δημοσιεύουν ψεύτικες θέσεις εργασίας: Από τις εταιρείες που ανέφεραν ανύπαρκτο άνοιγμα, το 84% λέει ότι είτε πάντα είτε μερικές φορές επικοινωνεί με τους αιτούντες που υποβάλλουν τα στοιχεία τους. Και από τις εταιρείες που επικοινωνούν με τους αιτούντες, το 85% λέει ότι προχωρά και παίρνει συνέντευξη από υποψηφίους, ακόμα κι αν δεν πρόκειται για άμεσο άνοιγμα.

«Σε πολλές περιπτώσεις, αυτοί οι άνθρωποι εξετάζονται και μπορούν να προσληφθούν στο μέλλον», λέει ο Haller, είτε όταν είναι διαθέσιμο ένα άνοιγμα, είτε ίσως εάν η επόμενη πρόσληψη της εταιρείας δεν έχει αποτέλεσμα.

«Το συμπέρασμα είναι, πολλές φορές, αν ενδιαφέρεσαι για την εταιρεία και είσαι καλός, τότε όταν υπάρχει κάτι διαθέσιμο, θα σε καλέσουν», προσθέτει. «Απλώς μπορεί να μην είναι σήμερα».

Σε εκείνο το σημείο, ωστόσο, ο Haller λέει ότι τα άτομα που αναζητούν εργασία θα πρέπει να εξετάσουν εάν θα ήθελαν να εργαστούν σε μια εταιρεία που δημοσιεύει θέσεις εργασίας και προσλαμβάνει για ανοίγματα με αυτόν τον τρόπο.

Φυσικά, ο Χάλερ λέει, «Η ειλικρίνεια στην πορεία θα ήταν ένα πολύ καλύτερο σενάριο».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις