Σε νέες προσλήψεις ελεγκτών εισιτηρίων πρόκειται να προχωρήσει η ΣΤΑ.ΣΥ. το 2024, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της, για την καταπολέμηση της «εισιτηριοδιαφυγής». Οι προσλήψεις θα γίνουν για να ενισχύσουν τους συνεχώς αυξανόμενους ελέγχους κομίστρου που πραγματοποιούνται στο Μετρό, στο Τραμ και στον Ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.
Ήδη η εταιρεία αύξησε κατά 173% τους ελέγχους εισιτηρίου που πραγματοποίησε το 2023, σε σχέση με τους ελέγχους που έγιναν το 2022. Ειδικότερα:
- Το 2023 πραγματοποιήθηκαν 3.676.391 έλεγχοι, με 81.451 βεβαιωμένες παραβάσεις
- Το 2022 πραγματοποιήθηκαν 1.348.003 έλεγχοι, με 52.188 βεβαιωμένες παραβάσεις
- Το 2019 πραγματοποιήθηκαν 2.215.665 έλεγχοι, με 63.037 βεβαιωμένες παραβάσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον τελευταίο χρόνο είναι σε εξέλιξη ένα συνολικό σχέδιο ανασυγκρότησης του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου της ΣΤΑ.ΣΥ. Προς την κατεύθυνση αυτή, το σώμα ελεγκτών ενισχύθηκε αριθμητικά και από 45 εργαζόμενους το 2022 σήμερα διαθέτει 122 εργαζόμενους, ενώ για το 2024 προγραμματίζονται και νέες προσλήψεις προσωπικού.
Μάλιστα, για την αντιμετώπιση της «εισιτηριοδιαφυγής» δημιουργήθηκαν στις αρχές Νοεμβρίου του 2023 σε κεντρικούς σταθμούς ομάδες, για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης επιβατών από τις πύλες. Πρόκειται για υποστηρικτικές προς τους ελεγκτές ομάδες εργαζομένων, που δρουν, πριν τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, αποτρεπτικά προς τους επιβάτες που σκόπευαν να μετακινηθούν χωρίς εισιτήριο, ενημερώνοντας και παρακινώντας τους για την έκδοση κομίστρου.
Παράλληλα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ. και το άρθρο του proson, οι ελεγκτές εκπαιδεύτηκαν σε θέματα επικοινωνίας με το επιβατικό κοινό, καθώς ο ρόλος τους δεν περιορίζεται στον έλεγχο εισιτηρίων, αλλά έχει επεκταθεί και στο πεδίο της εξυπηρέτησης και παροχής πληροφοριών. Οι έλεγχοι έχουν διευρυνθεί σε όλο το δίκτυο του Μετρό, του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου και του Τραμ, με έμφαση σε σημεία – πύλες εισόδου και εξόδου, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά.
Το φαινόμενο πολλαπλής διέλευσης
Το φαινόμενο πολλαπλής διέλευσης (tailing) είναι ένα θέμα που απασχολεί τις Διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑ.ΣΥ. Λόγω της συχνότητας του φαινόμενου, διενεργούνται δοκιμές σεναρίων, που στόχο έχουν τη ρύθμιση των παραμέτρων λειτουργίας των πυλών και του χρόνου αναμονής και διέλευσης, σε συνδυασμό με την τήρηση των διεθνώς αναγνωρισμένων κανόνων για την ασφαλή διέλευση των επιβατών.
Για τη ΣΤΑ.ΣΥ αποτελεί στοίχημα, αλλά και προτεραιότητα η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, που θα περιοριστεί περαιτέρω το 2024 με στοχευμένες δράσεις και ακόμη πιο εντατικούς ελέγχους.