Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να έχουν όσοι συντάσσουν βιογραφικό σημείωμα, καθώς εάν κάνουν κάποιο σημαντικό λάθος, μπορεί να τούς «στοιχίσει» τη θέση εργασίας που επιθυμούν.
Το proson.gr σάς παρουσιάζει τα 5 πιο συχνά λάθη που μπορεί να γίνουν κατά τη σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος.
Τυπογραφικά λάθη και γραμματικά λάθη
Το βιογραφικό σας πρέπει να είναι γραμματικά τέλειο. Εάν το βιογραφικό σας δεν είναι, οι εργοδότες θα διαβάσουν μεταξύ των γραμμών και θα βγάλουν όχι και τόσο κολακευτικά συμπεράσματα για εσάς, όπως «αυτό το άτομο δεν μπορεί να γράψει» ή «αυτό το άτομο προφανώς δεν ενδιαφέρεται».
Προχωράτε πολύ ή κόβετε τα πράγματα πολύ σύντομα
Πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να συμπιέσουν τις εμπειρίες τους σε μία σελίδα, επειδή έχουν ακούσει ότι τα βιογραφικά δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερα. Με αυτόν τον τρόπο, τα άτομα που αναζητούν εργασία ενδέχεται να διαγράψουν εντυπωσιακά επιτεύγματα. Άλλοι υποψήφιοι συζητούν για άσχετες ή περιττές εμπειρίες. Παρά τα όσα μπορεί να διαβάσετε ή να ακούσετε, δεν υπάρχουν πραγματικοί κανόνες που να διέπουν τη διάρκεια του βιογραφικού. Γιατί; Γιατί τα ανθρώπινα όντα, που έχουν διαφορετικές προτιμήσεις και προσδοκίες όσον αφορά τα βιογραφικά, θα το διαβάσουν.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αρχίσετε να στέλνετε βιογραφικά πέντε σελίδων, φυσικά. Σε γενικές γραμμές, συνήθως χρειάζεται να περιοριστείτε σε δύο σελίδες το πολύ. Αλλά μην αισθάνεστε ότι πρέπει να χρησιμοποιήσετε δύο σελίδες, αν το κάνει η μία. Αντίθετα, μην κόβετε το κρέας από το βιογραφικό σας απλώς για να το κάνετε να συμμορφώνεται με ένα αυθαίρετο πρότυπο μιας σελίδας. Όταν γράφετε το βιογραφικό σας, αναρωτηθείτε: «Θα με βοηθήσει αυτή η δήλωση να πάρω μια συνέντευξη;» Κάθε λέξη πρέπει να σας πουλάει, επομένως συμπεριλάβετε μόνο τις πληροφορίες που προκαλούν ένα «ναι».
Κακή περίληψη
Πολλοί υποψήφιοι χάνουν τους αναγνώστες τους στην αρχή, με την περίληψη της καριέρας τους. Οι εργοδότες διαβάζουν αυτό το τμήμα του βιογραφικού σας, αλλά συχνά ξεπερνούν τα ασαφή ρουφηξιά όπως: «Κατακτημένος επαγγελματίας που αναζητά ανάπτυξη σταδιοδρομίας.» Τέτοιες δηλώσεις χρησιμοποιούνται υπερβολικά, πολύ γενικές και σπαταλούν πολύτιμο χώρο.
Δώστε στους εργοδότες κάτι συγκεκριμένο και, το πιο σημαντικό, κάτι που εστιάζει στις ανάγκες τους καθώς και στις δικές σας. Παράδειγμα: "Ένας καταξιωμένος διευθυντής μάρκετινγκ που ανέπτυξε βραβευμένες καμπάνιες για πελάτες του Fortune 500 που συνέβαλαν στην αύξηση της αξίας των μετοχών κατά 50%.
Χωρίς ρήματα δράσης
Αποφύγετε τη χρήση φράσεων όπως «υπεύθυνος για». Αντ΄ αυτού, χρησιμοποιήστε ρήματα δράσης. Αυτές οι λέξεις δεν βοηθούν μόνο να αναδείξετε την πρωτοβουλία σας, αλλά βοηθούν επίσης να βελτιώσετε τον συνολικό τόνο του βιογραφικού σας.
Για παράδειγμα:
- Επιλύθηκαν ερωτήσεις χρηστών ως μέρος ενός γραφείου βοήθειας πληροφορικής που εξυπηρετεί 4.000 φοιτητές και προσωπικό.
- Αυξήθηκαν οι επισκέψεις οργανικής αναζήτησης κατά 20% από έτος σε έτος
- Αναπτύχθηκε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενσωμάτωσης για νέες προσλήψεις
Λανθασμένα στοιχεία επικοινωνίας
Ελέγξτε ξανά ακόμη και τις πιο μικρές, δεδομένες λεπτομέρειες νωρίτερα παρά αργότερα. Ακολουθήστε αυτήν την τελική συμβουλή βιογραφικού Υπάρχουν πολλές παγίδες για να αποφεύγετε τη σύνταξη ενός βιογραφικού, οπότε όταν τελικά το έχετε σε καλή κατάσταση, θα θελήσετε να το ελέγξετε για να είστε πολύ σίγουροι ότι είναι έτοιμο.