Με μεγάλες ελλείψεις λειτουργούν τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αττική, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος των εργαζομένων του Τράμ, Ηλίας Μανιατάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ, για τις συνθήκες λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Ειδικότερα, ο κ. Μανιατάκης υποστήριξε πως για την λειτουργία του τραμ, του μετρό και του ηλεκτρικού, υπάρχει επικαιροποιημένο οργανόγραμμα στο οποίο αναφέρονται 3.127 θέσεις εργασίας. Αυτή τη στιγμή στα μέσα σταθερής τροχιάς εργάζονται μόνο 2.280 άτομα.
Από τα ΜΜΜ λείπουν δηλαδή περίπου 840 άτομα!
Μετά από παραινέσεις που είχαν γίνει παλαιότερα παλαιότερα και διαμαρτυρίες από τους εργαζόμενους, είχαν γίνει κάποιες προσλήψεις προσωπικού στο κομμάτι των ηλεκτροδηγών και στο πλαίσιο των τεχνικών.
«Εκεί βέβαια είδαμε ότι αυτό επί της ουσίας ήταν ασπιρίνες», σημείωσε ο κ. Μανιατάκης και πρόσθεσε πως, «ζητάμε τώρα μέσα σε ένα πιο δομημένο πλαίσιο οργάνωσης, να έρθει προσωπικό στις ειδικότητες αιχμής».
Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα «έτρεξε» προκήρυξη της ΣΤΑ.ΣΥ, η οποία αφορούσε την πρόσληψη, όλων και όλων, 38 ατόμων για θέσεις σταθμαρχών, εκδοτών εισιτηρίων και ελεγκτών.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων είπε χαρακτηριστικά: «Οι εργαζόμενοι λέμε ότι η συγκοινωνία είμαστε η ψυχή της πόλης και της κοινωνίας όλης. Επομένως τι λέμε; Ότι η μεγαλύτερη επένδυση η οποία μπορεί να γίνει, είμαστε το ίδιο το προσωπικό είμαστε, Είμαστε οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο ότι πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσει η διαδικασία να γίνουν προσλήψεις προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες αιχμής, όπως λέμε εμείς εδώ, που είναι οι ειδικότητες συντήρησης λειτουργίας και επιπλέον στο κομμάτι της εμπορικής λειτουργίας και των διοικητικών υπηρεσιών. Γιατί; Γιατί εμείς ό, τι κάνουμε ως σταθερές συγκοινωνίες και τώρα μιλάω για το τραμ, το μετρό και τον ηλεκτρικό είναι πάντα στο πλαίσιο της εξειδίκευσης, της εξειδίκευσης και της τεχνογνωσίας».
«Επομένως, ζητάμε άμεσα προσλήψεις προσωπικού με δημόσιο χαρακτήρα. Γιατί εμείς τι πρόβλημα έχουμε εδώ πέρα; Ότι διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις έχουν ανοίξει την πόρτα. Επαναλαμβάνω την πόρτα στους μεγαλοεργολάβους, δηλαδή στις ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες λένε ότι μπορούν να παρέχουν κοινωνικό έργο στους Έλληνες πολίτες, αλλά δυστυχώς δεν έχουν ούτε την τεχνογνωσία να το κάνουν αυτό και δεν μπορούν να υποστηρίξουν στο πλαίσιο του έργου το κοινωνικό μας έργο. Και ερχόμαστε πάρα πολλές φορές εμείς οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να κάνουμε τη δουλειά τους και επιπλέον υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα, το οποίο εμείς διαμαρτυρόμαστε ως εργαζόμενοι, είναι ότι πρέπει να υπάρχει ένας καλύτερος έλεγχος στις συμβάσεις του Δημοσίου με τις εταιρείες κοινής ωφέλειας», πρόσθεσε ο κ. Μανιατάκης.
«Γιατί;», διερωτήθηκε στη συνέχεια και απάντησε: «Γιατί τα λάθη τα οποία κάνουν οι κυβερνήσεις και οι πολιτικές ηγεσίες πολλές φορές αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε και να τα διορθώνουμε εμείς οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Επομένως, το επόμενο διάστημα εμείς πιστεύουμε ότι μέσα από τις παραινέσεις μας και μέσα από τη διαμαρτυρία μας, όλα αυτά τα οποία έχουν προκύψει τον τελευταίο καιρό, να διορθωθούν και να υπάρχει το κοινωνικό έργο το οποίο αρμόζει στους Έλληνες πολίτες μέσα από το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών».
Όσον αφορά το οργανόγραμμα των θέσεων εργασίας, ο κ. Μανιατάκης δήλωσε ότι: «Επειδή εμείς είμαστε εταιρεία μετά από ενοποίηση, μετά το 2011, έχουμε γίνει σταθερές συγκοινωνίες, το τραμ, το μετρό και ο ηλεκτρικός. Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα επικαιροποιημένο οργανόγραμμα της τάξεως των 3.127 συναδέλφων και συναδέλφισσες και αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο 2.280 άτομα. Δηλαδή μας λείπουν περίπου 840 άτομα. Και εμείς αυτό το θέμα με την έλλειψη προσωπικού. Γιατί; Επειδή, επειδή οι φορείς είμαστε ικανοποιημένοι, οι εργαζόμενοι του τραμ προσφέρουμε κοινωνικό έργο και στο μετρό, οι εργαζόμενοι του μετρό και στο τραμ και στον ηλεκτρικό, δηλαδή στην ουσία έχουμε ενοποιηθεί όλες οι υπηρεσίες και όλοι οι εργαζόμενοι μεταξύ μας στο πλαίσιο των συνθηκών εργασίας και από εκεί και πέρα ζητάμε σε ένα ενιαίο πλαίσιο οργανογράμματος τα άτομα τα οποία είπα πρωτύτερα».
«Βέβαια», συνέχισε, «μετά από παραινέσεις που είχαν γίνει παλαιότερα παλαιότερα και διαμαρτυρίες από τους εργαζόμενους, είχαν γίνει κάποιες προσλήψεις προσωπικού στο κομμάτι των ηλεκτροδηγών και στο πλαίσιο των τεχνικών. Εκεί βέβαια είδαμε ότι αυτό επί της ουσίας ήταν ασπιρίνες και ζητάμε τώρα μέσα σε ένα πιο δομημένο πλαίσιο οργάνωσης, να έρθει προσωπικό στις ειδικότητες αιχμής τις οποίες ανέφερα εγώ πρωτύτερα».
«Ευελπιστούμε», κατέληξε ο κ. Μανιατάκης, «να εισακουσθούμε και να και να προχωρήσουμε και να προσφέρουμε το έργο το οποίο αρμόζει στους Έλληνες πολίτες και πάντα επαναλαμβάνω, μέσα από το δημόσιο χαρακτήρα, γιατί ο δημόσιος χαρακτήρας είναι αυτός ο οποίος φέρει τεχνογνωσία, ποιότητα και ασφάλεια. Ο πρώτος συρμός σήμερα θα προσεγγίσει την αποβάθρα του Συντάγματος στις 10 η ώρα το πρωί, απλώς να ξέρει το επιβατικό κοινό ότι οι συρμοί αναχωρούν από το αμαξοστάσιο 9 η ώρα και περνούν από από τις παρακείμενες στάσεις. Από εκεί παραλαμβάνουμε και κόσμο και επιβατικό κοινό μέχρι που να φτάσουμε στο Σύνταγμα».