«Γαϊτανάκι» δίχως τέλος οι σοκαριστικές αποκαλύψεις σχετικά με τα γεγονότα που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών που συγκλονίζει τη χώρα τις τελευταίες ημέρες.
Τα λάθη του σταθμάρχη Λάρισας, οι αδικαιολόγητες και χρόνιες ελλείψεις τις πολιτείας για τα μέτρα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα ακόμα και τα ανθρώπινα λάθη οδήγησαν στην σύγκρουση των τρένων.
Σύμφωνα με νέο ρεπορτάζ του Mega, εκτός από το λάθος του σταθμάρχη που δεν έβαλε την εμπορική αμαξοστοιχία στο σωστό ρεύμα ανόδου, υπάρχει ακόμα ένα λάθος που αν δεν γινόταν θα μπορούσε να αποτρέψει την σύγκρουση των τρένων.
Υπάρχει ένα τμήμα στη Θεσσαλονίκη, το Ρ6, το οποίο καταγράφει το πόσο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνει η κάθε γραμμή.
Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μόλις 10 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που θα κατανάλωνε μόνη της η εμπορική αμαξοστοιχία.
Οι νέες αποκαλύψεις
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, υπάρχει ένα τμήμα στη Θεσσαλονίκη, το Ρ6, το οποίο καταγράφει το πόσο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνει η κάθε γραμμή. Κάποια στιγμή βλέπουν οι αρμόδιοι ότι υπάρχει μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που θα κατανάλωνε μόνη της η εμπορική αμαξοστοιχία.
Από το Ρ6 επικοινωνούν με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων και αναζητούν γιατί υπάρχει αυτή η κατανάλωση ενέργειας. Η σταθμάρχης ενημέρωσε πως γνωρίζει πως υπάρχει μόνο η εμπορική αμαξοστοιχία η οποία κινείται στη γραμμή.
Στη συνέχεια επικοινωνούν με τη Λάρισα και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει ενημέρωση, ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στο κρίσιμο 10 λεπτό της σύγκρουσης.
Λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού, δεν υπάρχει εδώ και καιρό δεύτερος σταθμάρχης, αλλά ένας κλειδούχος ο οποίος, εάν χρειαστεί πηγαίνει και χειροκίνητα να κινήσει το κλειδί.
Ο προηγούμενος της βάρδιας, στον οποίο ο 59χρονος σταθμάρχης προσπαθεί να επιρρίψει ευθύνες ότι τον άφησε μόνο του και έφυγε νωρίτερα, έληγε η βάρδιά του στις 10.00 και έμεινε μέχρι τις 10.30, υπέγραψε με τον 59χρονο προφυλακισθέντα σταθμάρχη το πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, και μετά αποχώρησε.
Εάν στον σταθμό της Λάρισας έμπαιναν στη διαδικασία να εξετάσουν αυτό που τους είπε το Ρ6, εάν δεν είχε φύγει ο προαστιακός, λόγω της μεγάλης κατανάλωσης ενέργειας, δεν θα είχε ρεύμα να κινηθεί ο προαστιακός.