Ενώ ενσωματώνονται στην ελληνική νομοθεσία κοινοτικές οδηγίες που αυξάνουν την άδεια μητρότητας και στον ιδιωτικό τομέα στους 9 μήνες, οι αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί μητέρες εξαιρέθηκαν από τη ρύθμιση που επεκτείνει την παραπάνω άδεια, αφήνοντας αμυχές στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τις εργαζόμενες αναπληρώτριες μητέρες στην εκπαίδευση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Αυτόνομου Δίκτυου Εκπαιδευτικών, «η Κυβέρνηση και τα Υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας, δε συμπεριλαμβάνουν, αυθαίρετα και άδικα, τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς-μητέρες στις ρυθμίσεις που ισχύουν για τον ιδιωτικό τομέα και οι οποίες προβλέπουν ότι οι εργαζόμενες μητέρες με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, δικαιούνται να λάβουν την ειδική άδεια προστασίας μητρότητας εννέα μηνών».
«Η αναίτια εξαίρεση των αναπληρωτριών μητέρων από τις συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις για την άδεια προστασίας της μητρότητας, αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τις εργαζόμενες αναπληρώτριες μητέρες στην Εκπαίδευση» τονίζουν οι εκπαιδευτικοί ζητώντας «την εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων εκπαιδευτικών».
Η ανακοίνωση από το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών
«Την ώρα που στην ελληνική νομοθεσία ενσωματώνονται κοινοτικές οδηγίες που αυξάνουν την άδεια μητρότητας και στον ιδιωτικό τομέα στους 9 μήνες, οι αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί μητέρες εξαιρούνται, γι’ άλλη μια φορά, από τις χρονικές επεκτάσεις των αδειών μητρότητας, καθώς το Υπουργείο Εσωτερικών με το ν.4997/2022, και ειδικότερα στα άρθρα 43 και 44 του Κεφαλαίου Η΄ περιλαμβάνονται νομοθετικές ρυθμίσεις σύμφωνα με τις οποίες, οι εργαζόμενες μητέρες με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, δικαιούνται να λάβουν την ειδική άδεια προστασίας μητρότητας εννέα (9) μηνών.
Δυστυχώς, όμως, η Κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία (Εσωτερικών και Παιδείας), δε συμπεριλαμβάνουν, αυθαίρετα και άδικα, τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς-μητέρες, εφόσον συνάπτουν το ίδιο καθεστώς σύμβασης (ΙΔΟΧ). Αυτή η κατάφωρη αδικία συμβαίνει και με την άδεια επαπειλούμενης εγκυμοσύνης, σε σχέση με κάθε άλλη εργαζόμενη σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Η μοναδική προσθετική άδεια για τις αναπληρώτριες μητέρες ήταν η θέσπιση του δικαιώματος λήψης άδειας με αποδοχές, διάρκειας 3,5 μηνών, που αφορά την ανατροφή τέκνου (Φεβρουάριος 2019).
Η αναίτια εξαίρεση των αναπληρωτριών μητέρων από τις συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις για την άδεια προστασίας της μητρότητας, αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τις εργαζόμενες αναπληρώτριες μητέρες στην Εκπαίδευση. Σήμερα, εν έτει 2022, δεν αποδεχόμαστε τη λογική ''δύο μέτρα και δύο σταθμά''. Δε δεχόμαστε να αντιμετωπίζονται οι εργαζόμενες αναπληρώτριες μητέρες στην Εκπαίδευση, ω ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. τονίζουμε πως, σ’ αυτό το σπουδαίο ζήτημα της προστασίας της μητρότητας, μία είναι η ουσιαστική λύση, που αποτελεί θέση του εκπαιδευτικού κινήματος και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας: «Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων εκπαιδευτικών». Το αίτημα αυτό πλαισιώνει, εξάλλου, την Πανελλαδική Πανεκπαιδευτική Κινητοποίηση (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) στις 15 Δεκέμβρη. Διεκδικούμε:
- Εξίσωση τώρα της άδειας μητρότητας και ανατροφής των αναπληρωτών γυναικών με των μονίμων.
- Γενναία αύξηση-διπλασιασμός- του επιδόματος μητέρας αυξητικά για κάθε παιδί.
- Αναδιαμόρφωση του επιδόματος του παιδιού για τη μητέρα εκπαιδευτικό από τη γέννηση του παιδιού μέχρι τα 24 έτη του, ανεξαρτήτως σπουδών.
- Επαναφορά του επιδόματος που αντιστοιχεί στο σύνολο των παιδιών στη σύνταξη της γυναίκας εφ’ όρου ζωής».