Οι διαφωνίες, ακόμα και οι συγκρούσεις στο εργασιακό περιβάλλον, μπορεί να αποβούν παραγωγικές σε ορισμένες καταστάσεις, αλλά υπάρχουν και περιστάσεις στις οποίες είναι πιο σοφό να τις αποφύγετε.
Η αντιμετώπιση ενός δύσκολου προϊσταμένου μπορεί να σας κοστίσει τη δουλειά σας ή να βλάψει τις μελλοντικές σας προοπτικές σταδιοδρομίας στην εταιρεία στην οποία εργάζεστε. Μερικές φορές, η σκόπιμη αποφυγή μιας αντιπαράθεσης και η χρήση άλλων μεθόδων για να επιλύσετε τη σύγκρουσή σας θα λειτουργήσει προς όφελός σας.
Ακολουθούν κάποιες συμβουλές επίλυσης επικείμενων διαφωνιών μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων, με εποικοδομητικό τρόπο:
- Διευκρινίστε την ''πηγή'' της σύγκρουσης
Το πρώτο βήμα για την επίλυση της σύγκρουσης είναι η αποσαφήνιση της πηγής της. Ο καθορισμός της αιτίας της σύγκρουσης θα σας επιτρέψει να καταλάβετε πώς προέκυψε το ζήτημα εξαρχής. Έτσι, θα είστε σε θέση να συζητήσετε τις ανάγκες που δεν ικανοποιούνται και στις δύο πλευρές των ζητημάτων. Επίσης, πρέπει να εγγυηθείτε την αμοιβαία κατανόηση. Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τις προοπτικές κάθε πλευράς. Συνεχίστε να κάνετε ερωτήσεις μέχρι να βεβαιωθείτε ότι όλα τα αντιμαχόμενα μέρη κατανοούν το ζήτημα.
- Βρείτε ένα ασφαλές και ιδιωτικό μέρος για να μιλήσετε
Για να έχετε μια εποικοδομητική συζήτηση, πρέπει να βρείτε ένα περιβάλλον που να είναι ασφαλές για να μιλήσετε. Ένα τέτοιο μέρος σας δίνει επίσης τη δυνατότητα να αναλάβετε τα απαραίτητα ρίσκα για ειλικρινή επικοινωνία σχετικά με τα ζητήματα που έχετε. Επομένως, πριν προσπαθήσετε να επιλύσετε οποιοδήποτε πρόβλημα, βρείτε ένα ασφαλές και ιδιωτικό μέρος για να μιλήσετε. Μην επιλέξετε το γραφείο κανενός από τα μέρη ή μια τοποθεσία κοντά τους. Και ενώ βρίσκεστε σε αυτό το μέρος, βεβαιωθείτε ότι κάθε μέρος έχει αρκετό χρόνο για να εκφράσει τις απόψεις του σχετικά με το θέμα.
- Αφήστε τον καθένα να πει τη γνώμη του
Αφού κάνετε και τα δύο μέρη να συναντηθούν σε ένα ασφαλές και ιδιωτικό μέρος, αφήστε το καθένα από αυτά να έχει την ευκαιρία να εκφράσει τις απόψεις και τις αντιλήψεις του σχετικά με το υπό εξέταση θέμα. Δώστε σε κάθε μέρος ίσο χρόνο για να εκφράσει τις σκέψεις και τις ανησυχίες του χωρίς να ευνοήσει το άλλο. Αποδεχτείτε μια θετική και διεκδικητική προσέγγιση ενώ βρίσκεστε στη συνάντηση. Εάν είναι απαραίτητο, ορίστε βασικούς κανόνες. Η υιοθέτηση αυτής της προσέγγισης θα ενθαρρύνει και τα δύο μέρη να διατυπώσουν τις σκέψεις τους με ανοιχτό και ειλικρινή τρόπο, καθώς και να κατανοήσουν τα αίτια της σύγκρουσης και να εντοπίσουν λύσεις.
- Διερευνήστε την κατάσταση
Μην προδικάζετε και μην καταλήξετε σε μια τελική ετυμηγορία με βάση αυτά που έχετε. Ψάξτε πιο βαθιά και μάθετε περισσότερα για τα γεγονότα, τα εμπλεκόμενα μέρη, τα ζητήματα και το πώς νιώθουν οι άνθρωποι. Κάντε μια γεμάτη αυτοπεποίθηση συνομιλία με τους εμπλεκόμενους και ακούστε με έντονο τρόπο για να βεβαιωθείτε ότι κατανοείτε τις απόψεις τους. Μπορείτε να το κάνετε συνοψίζοντας τις δηλώσεις τους και επαναφέροντάς τις ξανά σε αυτές. Επίσης, προσπαθήστε να βρείτε τυχόν υποκείμενες πηγές σύγκρουσης που μπορεί να μην είναι εμφανείς ή εμφανείς γρήγορα.
- Καθορίστε τρόπους για την επίτευξη του κοινού στόχου
Αφού ξεκαθαρίσετε την πηγή της σύγκρουσης, πρέπει να καθίσετε και να συζητήσετε τους κοινούς τρόπους που μπορείτε να εκτελέσετε για να πετύχετε τον κοινό στόχο, που είναι η διαχείριση και η επίλυση του ζητήματος. Ακούστε, επικοινωνήστε και σκεφτείτε μαζί μέχρι να εξαντλήσετε όλες τις επιλογές.
- Συμφωνήστε για την καλύτερη λύση και καθορίστε τις ευθύνες
Αφού διερευνήσετε την κατάσταση και καθορίσετε τρόπους μέσω των οποίων μπορείτε να επιλύσετε το πρόβλημα, πρέπει να καταλήξετε σε ένα συμπέρασμα σχετικά με την καλύτερη λύση για το πρόβλημα. Και για να συμφωνήσετε για το καλύτερο, πρέπει να προσδιορίσετε τις λύσεις με τις οποίες θα βρείτε κοινό έδαφος. Στη συνέχεια, καθορίστε τις ευθύνες για την επίλυση της σύγκρουσης. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε αυτήν την ευκαιρία για να εντοπίσετε τη βασική αιτία και να διασφαλίσετε ότι αυτό το ζήτημα δεν θα εμφανιστεί ξανά.