Breaking news

συνέντευξη
A

Αν και πολλοί υποψήφιοι έχουν τα απαραίτητα προσόντα, δεν περνούν στο επόμενο στάδιο, που είναι η κατάκτηση της θέσης εργασίας, μετά την συνέντευξη για εργασία.

Γιατί όμως δεν κατακτούν την εργασία, αν και θεωρούν ότι έχουν κάνει θετική εντύπωση; Τα τέσσερα κοινά λάθη που γίνονται κατά τη συνέντευξη, σύμφωνα με την έρευνα του the conversation, είναι η αποτυχία στη λήψη προοπτικής, ο ναρκισσισμός, η ύβρις και ταπεινό καύχημα.

1. Έλλειψη λήψης προοπτικής

Πρώτον, η αποτυχημένη λήψη προοπτικής μπορεί να οδηγήσει τους συνεντευξιαζόμενους να προβλέψουν λάθος τις αντιδράσεις του ερευνητή. Για παράδειγμα, είναι σύνηθες να αναφέρουμε τις επιτυχίες κάποιου σε μια συνέντευξη για δουλειά και, φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα κακό να το κάνουμε αυτό. Αλλά οι συνεντευξιαζόμενοι μπορεί να υποτιμούν τη σημασία του πώς μιλούν για την επιτυχία τους. Η έρευνά μου δείχνει ότι οι άνθρωποι τείνουν να εξηγούν την επιτυχία τους δίνοντας έμφαση στο ταλέντο και τις ικανότητές τους, επειδή πιστεύουν ότι οι συνεντεύξεις θα τους θεωρήσουν ικανούς όταν το κάνουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι συνεντευξιαζόμενοι κάνουν λάθος επειδή αποτυγχάνουν να μπουν στη θέση του συνεντευξιαζόμενου.

Κατά την υιοθέτηση της οπτικής του ερευνητή, γίνεται σαφές ότι οι ερευνητές δεν ενδιαφέρονται μόνο για την πρόσληψη ενός ικανού υπαλλήλου, αλλά και για την ύπαρξη ενός συμπαθητικού υπαλλήλου. Για να διασφαλιστεί ότι οι συνεντευξιαζόμενοι θα φαίνονται συμπαθείς – καθώς και ικανοί – θα πρέπει, σύμφωνα με το πroson, να υιοθετήσουν διαφορετική στρατηγική. Αντί να μιλούν για το ταλέντο και τις ικανότητές τους, θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να αναφέρουν τη σκληρή δουλειά και την προσπάθεια που προκάλεσαν την επιτυχία. Ο ερευνητής θα αισθανθεί τότε ότι ο ερωτώμενος δεν είναι μόνο ικανός αλλά και συγγενής και συμπαθής, γεγονός που θα αυξήσει τις πιθανότητες πρόσληψης.

2. Ναρκισσισμός

Στο άκουσμα της λέξης «ναρκισσιστής», μπορεί κανείς να σκεφτεί ανθρώπους που είναι εξαιρετικά ματαιόδοξοι και αυτοκατειλημένοι. Αλλά στην πραγματικότητα όλοι μας μπορούμε να έχουμε λίγο από αυτό το χαρακτηριστικό μέσα μας. Ο ναρκισσισμός μπορεί να εκδηλωθεί με μια αίσθηση ανωτερότητας έναντι των συνεντευξιαζόμενων, οδηγώντας σε αλαζονική και απαξιωτική συμπεριφορά.

Επομένως, είναι σημαντικό να καταπιέζουμε τον μικροσκοπικό ναρκισσιστή μέσα σε όλους μας όταν σε μια συνέντευξη για δουλειά. Λάβετε υπόψη ότι ο ερευνητής ψάχνει για έναν υπάλληλο με αυτοπεποίθηση, όχι για κάποιον που πιστεύει ότι είναι ανώτερος από όλους τους άλλους, συμπεριλαμβανομένου του ερευνητή.

3. Ύβρις 

Οι συνεντευξιαζόμενοι μπορούν να βλάψουν τις πιθανότητές τους να καρφώσουν μια συνέντευξη δείχνοντας ύβρις. Αυτό συχνά προκύπτει όταν συγκρίνει κανείς τον εαυτό του με τους άλλους με ευνοϊκό τρόπο. Για παράδειγμα, ένας ερωτώμενος μπορεί να πει ότι ήταν ο καλύτερος διευθυντής πωλήσεων στην προηγούμενη δουλειά του ή καλύτερος σε κάτι από τους πρώην συναδέλφους του.

Ακόμα κι αν αυτός ο ισχυρισμός είναι αληθινός, πιθανότατα θα μείωνε τις πιθανότητες να πάρεις τη δουλειά. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν οι συνεντευξιαζόμενοι συγκρίνουν ρητά τον εαυτό τους με άλλους, ο συνεντευξιαζόμενος μπορεί να αισθανθεί ότι δέχεται προσωπική επίθεση φοβούμενος ότι ο ερωτώμενος συγκρίνει τον εαυτό του με τον ερευνητή. Ένας τέτοιος φόβος θα υπονόμευε την επιθυμία του ερευνητή να προσλάβει τον ερωτώμενο.

4. Ταπεινή καυχησιολογία

Ταπεινή καυχησιολογία είναι όταν καυχιέται ο υποψήφιος για τον εαυτό του με τρόπο που είναι αραιά μεταμφιεσμένος σε γκρίνια ή υποτίμηση του εαυτού σου. Για παράδειγμα, απαντώντας στην κλασική ερώτηση, «Ποιες είναι οι αδυναμίες σας;» Ένας συνεντευξιαζόμενος μπορεί να πει: «Στην τρέχουσα δουλειά μου, δυσκολεύομαι να είμαι πολύ απασχολημένος, επειδή όλοι έρχονται πάντα σε μένα για συμβουλές». ή, «Είμαι υπερβολικά τελειομανής».

Αλλά αυτή η στρατηγική αποτυγχάνει. Ο ερευνητής μπορεί συνήθως να δει μέσα από αυτήν την τακτική. Όχι μόνο ο συνεντευξιαζόμενος φαίνεται αλαζονικός για την καυχησιολογία, αλλά φαίνεται επίσης ανέντιμος για την προσπάθεια συγκάλυψης του καυχησιολογικού. Επομένως, αυτή η στρατηγική είναι πολύ απίθανο να είναι επιτυχής.

Συνολικά, ως ερωτώμενος θα πρέπει να θυμάστε ότι είναι σημαντικό όχι μόνο να εντυπωσιάσετε τον συνεντευκτή αλλά και να δημιουργήσετε μια σχέση μαζί του. Για να το πετύχετε αυτό, είναι χρήσιμο να κοιτάξετε τον εαυτό σας από τα μάτια του συνεντευκτή και να θυμάστε ότι αναζητούν έναν συμπαθή υπάλληλο, να αποφύγετε να φαίνεστε ανώτεροι, να αποφεύγετε τις συγκρίσεις με άλλους και δ) να είστε ειλικρινείς σχετικά με τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας.

Παρακάμπτοντας αυτές τις κοινές παγίδες όταν προσπαθείτε να αφήσετε καλή εντύπωση, ο επόμενος συνεντευκτής δεν θα δυσκολευτεί να σας δει ως τον ικανό, με κίνητρο και συμπαθή δυνητικό υπάλληλο που είστε.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις