Στο πλαίσιο εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας ξεκινά από σήμερα Τρίτη 1η Νοεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου, η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις και εργοδότες της χώρας για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.
Σύμφωνα με διάταξη του νομοσχεδίου, επιχειρήσεις και εργοδότες υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό σε πραγματικό χρόνο με το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Με τη χρήση της, καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ κάθε μεταβολή που αφορά στο χρόνο εργασίας των εργαζομένων, όπως η ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας, το διάλειμμα, η υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας και κάθε είδους άδεια.
Τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ), η οποία υποβάλλεται από την επιχείρηση.
Σημειώνεται ότι είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της ΑΠΔ από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, βάσει των στοιχείων που εισάγονται με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Επίσης, η ψηφιακή κάρτα εργασίας αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων. Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζομένου δεν είναι ενεργοποιημένη, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, διαπιστωθεί η εν λόγω παράβαση, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 15 ημερών.
Η ΕΣΕΕ ζήτησε παράταση για δυο σημαντικές διαδικασίες
Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) ζήτησε τη χρονική παράταση των δύο σημαντικών διαδικασιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, με επιστολή της στον υπουργό Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη.
Αυτή η ενέργεια όπως επισημαίνει έγινε λόγω «της πραγματικής και απολύτως δικαιολογημένης αδυναμίας των εμπορικών επιχειρήσεων και των λογιστικών γραφείων να ανταποκριθούν στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια».
Συγκεκριμένα, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας αιτείται:
Την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής του Ετήσιου Πίνακα Προσωπικού Ε4μέχρι τις 31/12/2022, αντί της 31/10.
Την ισόχρονη μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης της απογραφικής διαδικασίας, δηλαδή από 01/01/2023 αντί της 01/11/2023.
Στο 94,74 % το ποσοστό εφαρμογής σε τράπεζες και σούπερ-μάρκετ
Η ψηφιακή κάρτα βρίσκεται σε εφαρμογή στον τραπεζικό κλάδο και τα σούπερ μάρκετ, με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων να προειδοποιεί πως όσες επιχειρήσεις δεν έχουν προσαρμοστεί με τα νέα δεδομένα, θα βρεθούν αντιμέτωπες με πρόστιμα, καθώς από 1ης Οκτωβρίου θα υπάρξουν έλεγχοι για την ορθή εφαρμογή του προγράμματος.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου έως και τις 20 Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων που χρησιμοποιούν την Κάρτα) είναι 94,74 %.