Στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας επεκτείνεται η υπηρεσία myEFKAlive από τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων.
Η εφαρμογή αυτή δίνει τη επιλογή εξυπηρέτησης των κατοίκων των εν λόγω περιοχών μέσω βιντεοκλήσης για διαδικασίες ενώ βρίσκονται στο σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.
Στο myEFKAlive του e-ΕΦΚΑ έχουν ενταχθεί, στο σύνολο τους, οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης (ΠΥΣΥ), Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ηπείρου & Κέρκυρας, Δυτικής Ελλάδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Λευκάδας, Πελοποννήσου, Κρήτης, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Κεντρικής Μακεδονίας.
Ενώ στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους η υπηρεσία να επεκταθεί σταδιακά και σε περιοχές της Αττικής.
Ψηφιακές υπηρεσίες μέσω του myEFKAlive
Οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του myEFKAlive και διευκολύνουν σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ ανέρχονται σε 16 και είναι οι ακόλουθες:
- Επίδομα ασθενείας
- Επίδομα μητρότητας
- Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
- Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
- Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
- Ασφαλιστική Ικανότητα
- Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
- Απογραφή Ασφαλισμένου
- Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
- Βεβαίωση Απογραφής
- Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
- Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
- Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς
- Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς
- Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ)
- Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών
Υπενθυμίζεται ότι το myEFKAlive αποτελεί αποτέλεσμα της συνεργασίας στελεχών του e-ΕΦΚΑ, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία έχει αναπτύξει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και για άλλους φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου. Τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2021 και επεκτείνεται σταδιακά σε όλη την επικράτεια με προτεραιότητα στις απομακρυσμένες περιοχές.
Πώς λειτουργεί το myEFKAlive
Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή και γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr), είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με την χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού ο ενδιαφερόμενος συνδέεται μέσω βιντεοκλήσης με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.
Πλέον, μετά και την έναρξη λειτουργίας της Ζ΄ Φάσης, οι περιοχές στις οποίες είναι διαθέσιμη η υπηρεσία είναι οι εξής:
myEFKAlive A’ Φάση
- ΠΥΣΥ Ν. Αιγαίου
myEFKAlive Β’ Φάση
- ΠΥΣΥ Βορείου Αιγαίου
- ΠΥΣΥ Δυτικής Ελλάδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Λευκάδας
- ΠΥΣΥ Ηπείρου & Κέρκυρας
myEFKAlive Γ’ Φάση
- ΠΥΣΥ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
- ΠΥΣΥ Θεσσαλίας
myEFKAlive Δ’ Φάση
- ΠΥΣΥ Ηπείρου & Κέρκυρας(Ηπειρωτικές Περιοχές)
- ΠΥΣΥ Στερεάς Ελλάδας
myEFKAlive Ε’ Φάση
- ΠΥΣΥ Κρήτης
- ΠΥΣΥ Πελοποννήσου
- ΠΥΣΥ Δυτικής Ελλάδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Λευκάδας(Ηπειρωτικές Περιοχές)
myEFKAlive ΣΤ’ Φάση
- ΠΥΣΥ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (Ηπειρωτικές Περιοχές)
- ΠΥΣΥ Δυτικής Μακεδονίας
- ΠΥΣΥ Θεσσαλίας (Ηπειρωτικές Περιοχές)
myEFKAlive Ζ’ Φάση
ΠΥΣΥ Κεντρικής Μακεδονίας ΠΥΣΥ Στερεάς Ελλάδας(Ηπειρωτικές Περιοχές)
Θεσσαλονίκη- Λαμία
Ν. Μηχανιώνα - Μακρακώμη
Σταυρός - Αμφίκλεια
Λαγκαδάς - Αταλάντη
Βέροια - Λειβαδιά
Νάουσα - Θήβα
Κιλκίς - Οινόφυτα
Αξιούπολη - Καρπενήσι
Έδεσσα - Άμφισσα
Αριδαία - Ιτέα
Σκύδρα
Γιαννιτσά
Κατερίνη
Σέρρες
Νιγρήτα
Σιδηρόκαστρο
Πολύγυρος
Ν. Μουδανιά