Από σήμερα, 1η Ιουλίου 2022, ξεκινά η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας για την καταγραφή ωραρίου και υπερωριών, που αφορά πάνω από 120 χιλιάδες εργαζόμενους. Στη συνέχεια θα επεκταθεί στις εταιρείες security, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στη βιομηχανία, ενώ στόχος είναι του χρόνου τέτοια εποχή να εφαρμόζεται στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης.
Επεκτείνεται από 1η Οκτωβρίου σε όλες τις επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, που φέρει την υπογραφή του υπουργού Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη η ψηφιακή κάρτας εργασίας, επεκτείνεται σταδιακά από 1η Οκτωβρίου σε όλο τον ιδιωτικό τομέα.
Κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του συστήματος της ψηφιακής κάρτας εργασίας, εντάσσονται υποχρεωτικά στο εν λόγω σύστημα, μόνο οι επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Σούπερ Μάρκετ και απασχολούν συνολικά περισσότερους από 250 εργαζόμενους, καθώς και το σύνολο των Τραπεζών της Χώρας.
Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να προβούν στην απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, από την 1η έως και την 30η Ιουνίου 2022, για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού.
Να σημειωθεί ότι για τις επιχειρήσεις αυτές η ενεργοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας πραγματοποιείται, κατά την υποβολή “Δήλωσης Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης”, εντός του αποκλειστικού διαστήματος από 1/6/2022 έως και 30/6/2022.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ, σε δεύτερο χρόνο, όλες οι επιχειρήσεις - εργοδότες της Χώρας υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση ορίζει ότι οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα πρέπει να προβούν στην ίδια διαδικασία της απογραφής εργαζομένων, από την 1η Οκτωβρίου 2022 έως και την 30η Νοεμβρίου 2022, για το σύνολο όλων των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας συμπεριλαμβανομένου και του δανειζόμενου προσωπικού.
Η εφαρμογή CardScanner
Ξεκίνησε να λειτουργεί η εφαρμογή CardScanner app που συνδέεται στο παραγωγικό ΠΣ Εργάνη ΙΙ. Η εφαρμογή αυτή έχει τη δυνατότητα να «διαβάζει» την ψηφιακή κάρτα του εργαζόμενου κατά την είσοδο και την αποχώρηση από την εργασία. Η διαδικασία καταχώρησης δεδομένων στην εφαρμογή θυμίζει εκείνη κατά την οποία εφαρμοζόταν το σκανάρισμα των πιστοποιητικών εμβολιασμού.
Οι εργαζόμενοι ήδη τη χρησιμοποιούν από την Τρίτη 28 Ιουνίου, δοκιμαστικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετές επιχειρήσεις της 1ης φάσης εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, όπως τράπεζες και σούπερ μάρκετ «έτρεξαν» με επιτυχία δοκιμές.