Για τα νέα ψηφιακά εργαλεία και τις υπηρεσίες που ετοιμάζει το προσεχές διάστημα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ο Δημήτρης Παπαστεργίου.
Μεταξύ άλλων ανέφερε πως την επόμενη Τετάρτη 6 Νοεμβρίου θα λειτουργήσει και θα παρουσιαστεί η δυνατότητα αλλαγής παρόχων ενέργειας μέσω gov.gr.
«Σε μια αγορά ενέργειας η οποία πλέον είναι πολύ πιο γρήγορη, πολύ πιο άμεση, μπορούμε να αλλάζουμε πάροχο και κάθε μήνα ανάλογα με τις τιμές, αντί να πρέπει να στέλνουμε έστω ένα email σε έναν πάροχο με κάποια στοιχεία για την κατοικία μας, την ταυτότητά μας, όλο αυτό γίνεται πλέον από μια πλατφόρμα και από το wallet σε περίπου ένα μήνα, αλλά την επόμενη Τετάρτη ξεκινά η λειτουργία του από την διαλειτουργικότητα που δίνουμε».
Συνέχισε τονίζοντας: «Δηλαδή, μπαίνουμε με τους κωδικούς taxis, ακολουθούμε τα βήματα, δηλαδή στην ουσία ταυτοποιούμαστε ότι είμαστε εμείς, τραβάει αυτόματα αυτή η πλατφόρμα όλα τα στοιχεία μας και τα στοιχεία του ακινήτου μας, τα οποία πάνε κατευθείαν στον πάροχο προκειμένου να ολοκληρώσει το συμβόλαιο χωρίς να στείλουμε οτιδήποτε. Άρα μέσα σε 2 λεπτά μπορούμε να έχουμε αλλάξει πάροχο».
«Το επόμενο βήμα που θα μας πάρει περίπου επίσης ένα μήνα είναι και η υπογραφή κατευθείαν του συμβολαίου. Δηλαδή να μη σου στείλει τίποτα απολύτως, να πεις ότι συναινώ και στην υπογραφή του συμβολαίου και δεν κάνω απολύτως τίποτα. Ισχύει και για την ενέργεια και για τις τηλεπικοινωνίες, που ήταν ούτως ή άλλως πιο εύκολο. Δεν θα χρειαστεί να στείλεις ούτε ένα PDF, ένα ψηφιακό αρχείο με την ταυτότητά σου ή οποιοδήποτε αποδεικτικό στοιχείο», κατέληξε ο υπουργός.
Βήμα-βήμα η διαδικασία
Μετά την επιλογή το νέου προμηθευτή, ο καταναλωτής θα λαμβάνει ειδοποίηση στην εφαρμογή gov.gr wallet στο smartphone του για να δώσει στη νέα εταιρεία, άδεια στα προσωπικά του στοιχεία που είναι απαραίτητα. Αν o πελάτης συναινέσει, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται.
Με την αυτοματοποίηση στη σύναψη νέου συμβολαίου, στόχος είναι να διευκολύνονται οι καταναλωτές στις επιλογές τους, ώστε να μπορούν να επιλέγουν κάθε μήνα τον πάροχο με τις χαμηλότερες τιμές.
Με τον τρόπο αυτό θα ενταθεί ο ανταγωνισμός, και θα πιεστούν οι εταιρείες να προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές στα τιμολόγιά τους για να μη χάνουν πελάτες.
Ποια διαδικασία ακολουθούν μέχρι στιγμής οι καταναλωτές
Μέχρι να δοθεί η δυνατότητα η υπηρεσία να περάσει gov.gr για να αλλάξουν οι καταναλωτές πάροχο ηλεκτρονικά, χρειάζεται πρώτα να συγκεντρώσουν κάποια απαραίτητα έγγραφα:
- Αντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άδειας παραμονής/άδειας διαμονής
- Επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί το ΑΦΜ
- Τελευταίο λογαριασμό ρεύματος από τον προηγούμενο προμηθευτή και αποδεικτικό της πληρωμής ή της ρύθμισής το
- Ένδειξη του μετρητή (π.χ. φωτογραφία)
Αν θέλουν η νέα σύμβαση να γίνει από άλλο πρόσωπο:
- Επικυρωμένη εξουσιοδότηση (πρωτότυπη ή απλή φωτοτυπία) από ΚΕΠ ή μέσω gov.gr
- Αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο ή άδεια παραμονής/διαμονής του εξουσιοδοτούμενου
Για το πιστοποιητικό ηλεκτρολόγου, αν η νέα σύμβαση παραμείνει στο ίδιο όνομα με αυτό που υπάρχει καταχωρημένο στο σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με τα ισχύοντα από τη ΡΑΕ, δεν απαιτείται ο έλεγχος Υπεύθυνης Δήλωσης Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη (ΥΔΕ).