Breaking news

Προ των πυλών η αλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr
A

Στα «σκαριά» βρίσκεται η δυνατότητα μετακίνησης σε νέο προμηθευτή ρεύματος, χωρίς την παραμικρή ανταλλαγή φυσικών ή ψηφιακών εγγράφων, μέσω της ένταξης της διαδικασίας στο gov.gr

Η νέα υπηρεσία αναπτύσσεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα σε μερικές εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ανακοινωθεί από τα συναρμόδια υπουργεία, δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αλλάζουν προμηθευτή χωρίς δυσκολία.

Επομένως, αν κάποιος θέλει να αλλάξει προμηθευτή, απλώς θα λαμβάνει μία ειδοποίηση στο «ψηφιακό πορτοφόλι», με την οποία θα ενημερώνεται για τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για το συμβόλαιο και τα οποία χρειάζεται να αντλήσει η εταιρεία. Αν συναινέσει μέσω της ενημέρωσης, τότε θα ολοκληρώνεται η διαδικασία.

Αυτή η διαδικασία θα κάνει πιο εύκολη τη μετακίνηση σε νέο προμηθευτή για τα πράσινα και τα κίτρινα τιμολόγια, ειδικά στο νέο περιβάλλον που διαμορφώθηκε με τις μεγάλες αυξήσεις που σημειώθηκαν από 1η Ιουνίου.

Οι χρήστες που θα θελήσουν να αλλάξουν πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος θα λαμβάνουν μια ειδοποίηση στο ψηφιακό πορτοφόλι (gov.gr wallet) με την οποία θα ενημερώνονται σχετικά και κατόπιν θα πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για την άντληση των απαραίτητων στοιχείων.

Η νέα υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα παρουσιαστεί σύντομα.

Βήμα-βήμα η διαδικασία

Μετά την επιλογή το νέου προμηθευτή, ο καταναλωτής θα λαμβάνει ειδοποίηση στην εφαρμογή gov.gr wallet στο smartphone του για να δώσει στη νέα εταιρεία, άδεια στα προσωπικά του στοιχεία που είναι απαραίτητα. Αν o πελάτης συναινέσει, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται.

Με την αυτοματοποίηση στη σύναψη νέου συμβολαίου, στόχος είναι να διευκολύνονται οι καταναλωτές στις επιλογές τους, ώστε να μπορούν να επιλέγουν κάθε μήνα τον πάροχο με τις χαμηλότερες τιμές.

Με τον τρόπο αυτό θα ενταθεί ο ανταγωνισμός, και θα πιεστούν οι εταιρείες να προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές στα τιμολόγιά τους για να μη χάνουν πελάτες.

Ποια διαδικασία ακολουθούν μέχρι στιγμής οι καταναλωτές

Μέχρι να δοθεί η δυνατότητα η υπηρεσία να περάσει gov.gr για να αλλάξουν οι καταναλωτές πάροχο ηλεκτρονικά, χρειάζεται πρώτα να συγκεντρώσουν κάποια απαραίτητα έγγραφα:

  • Αντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άδειας παραμονής/άδειας διαμονής
  • Επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί το ΑΦΜ
  • Τελευταίο λογαριασμό ρεύματος από τον προηγούμενο προμηθευτή και αποδεικτικό της πληρωμής ή της ρύθμισής το
  • Ένδειξη του μετρητή (π.χ. φωτογραφία)

Αν θέλουν η νέα σύμβαση να γίνει από άλλο πρόσωπο

  • Επικυρωμένη εξουσιοδότηση (πρωτότυπη ή απλή φωτοτυπία) από ΚΕΠ ή μέσω gov.gr
  • Αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο ή άδεια παραμονής/διαμονής του εξουσιοδοτούμενου

Για το πιστοποιητικό ηλεκτρολόγου, αν η νέα σύμβαση παραμείνει στο ίδιο όνομα με αυτό που υπάρχει καταχωρημένο στο σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με τα ισχύοντα από τη ΡΑΕ, δεν απαιτείται ο έλεγχος Υπεύθυνης Δήλωσης Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη (ΥΔΕ).

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις