Breaking news

Θάνος Παπαϊωάννου - πρόεδρος ΑΣΕΠ
A

Στην παθογένεια του ελληνικού κράτους, αλλά και του πολιτικού συστήματος αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, κ. Θάνος Παπαϊωάννου, με αφορμή τα νέα οριστικά αποτελέσματα της προκήρυξης 2Κ/2019 του ΑΣΕΠ, που αφορούσε σε 458 προσλήψεις σε φορείς του υπουργείου Υγείας.

Ειδικότερα, ο κ. Παπαϊωάννου, αφού πρώτα έκανε μία επιγραμματική περιγραφή στη διαδικασία που «έτρεξε» το ΑΣΕΠ για τη 2Κ/2019 και την αντισυνταγματικότητα της από το ΣτΕ, σημείωσε ότι: «Το ΑΣΕΠ εκλήθη να «τρέξει» για δεύτερη φορά μια μεγάλη προκήρυξη και αφού στο μεταξύ είχαν μεσολαβήσει και αναπληρώσεις που έκαναν ακόμη πιο περίπλοκο και χρονοβόρο το έργο».

Έπειτα, αναφέρθηκε στις διαπιστώσεις του για το ζήτημα. Πιο συγκεκριμένα, τόνισε ότι: «Το ΑΣΕΠ δαπάνησε διπλάσιο χρόνο για την ίδια προκήρυξη και αυτό, πέραν του ότι ο έλεγχος των δικαιολογητικών όταν υπάρχει ειδική εμπειρία θέλει πολλαπλάσιο χρόνο από τον κανονικό».

Ακόμα, έγραψε τις «διδαχές» του προς την κυβέρνηση. Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι: «Μην προσλαμβάνετε κόσμο με συμβάσεις ορισμένου χρόνου όταν πρόκειται για πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Μην δευτερώνετε το αρχικό λάθος προσπαθώντας να μονιμοποιήσετε τους συμβασιούχους παρά μόνο εάν η πριμοδοτούμενη εμπειρία έχει μια ειδική προστιθέμενη αξία (π.χ. παροχή πραγματικής εργασίας στα νοσοκομεία σε περίοδο πανδημίας)». Ενώ, έβγαλε και το συμπέρασμα ότι: «Από τους 1.116 των νέων οριστικών αποτελεσμάτων είναι ζήτημα εάν τελικά θα προσέλθουν να διοριστούν το 50%».

Η ανάρτηση του προέδρου του ΑΣΕΠ

Πιο αναλυτικά, η ανάρτηση του προέδρου του ΑΣΕΠ έχει ως εξής: 

«2κ/2019: η μικρογραφία της παθογένειας του Ελληνικού Κράτους (και πολιτικού συστήματος)

Σήμερα εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα και για την τελευταία κατηγορία (458 θέσεις ΤΕ) που είχε απομείνει από την 2Κ/2019 (επικουρικό προσωπικό υγείας). 

Την ιστορία αυτής της προκήρυξης πρέπει να τη μοιραστώ μαζί σας.

Το 2019, με πρωτοβουλία της τότε κυβέρνησης και σύμφωνη γνώμη της αντιπολίτευσης νομοθετήθηκε ειδική μοριοδότηση του επικουρικού προσωπικού των νοσοκομείων που εργαζόταν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου  προκειμένου να προσληφθούν σε μόνιμη βάση μέσω προκήρυξης του ΑΣΕΠ

Έτρεξε η προκήρυξη 2Κ/2019 και συνολικά έκαναν αίτηση 55.406 υποψήφιοι για 1.116 θέσεις ΠΕ, ΤΕ. ΔΕ και ΥΕ. 

Τα οριστικά αποτελέσματα εκδόθηκαν σταδιακά στα τέλη του 2020 και στις αρχές του 2021 και έγιναν οι προσλήψεις αλλά και οι αναπληρώσεις αφού ουκ ολίγοι υποψήφιοι δεν δέχθηκαν τον διορισμό τους. 

Το 2021 το Συμβούλιο Επικρατείας (Ολομέλεια 192 και 193/2022) έκρινε αντισυνταγματική την προκήρυξη λόγω της ειδικής μοριοδότησης που προέβλεπε για τους συμβασιούχους.

Στη συνέχεια, ψηφίσθηκε το 2023 διάταξη με την οποία απετράπη η απόλυση των ήδη προσληφθέντων και προβλέφθηκε η επιπλέον πρόσληψη άλλων τόσων σε προσωποπαγείς θέσεις χωρίς, αυτή τη φορά, να μετράει η αυξημένη μοριοδότηση της εμπειρίας. 

Με άλλα λόγια, το ΑΣΕΠ εκλήθη να «τρέξει» για δεύτερη φορά μια μεγάλη προκήρυξη και αφού στο μεταξύ είχαν μεσολαβήσει και αναπληρώσεις που έκαναν ακόμη πιο περίπλοκο και χρονοβόρο το έργο.

Τα (νέα) οριστικά αποτελέσματα άρχισαν να εκδίδονται σταδιακά στα μέσα του 2023 και ολοκληρώθηκαν σήμερα. 

Διαπιστώσεις: 

1. Το Δημόσιο δημιούργησε μια πολυπληθή ομάδα συμβασιούχων για πάγιες και διαρκείς ανάγκες αντί να μεριμνήσει για μόνιμες προσλήψεις. 

2. Στη συνέχεια πήγε να λύσει το πρόβλημα πριμοδοτώντας τους συμβασιούχους κατά τρόπο που κρίθηκε ομόφωνα αντισυνταγματικός από την Ολομέλεια του ΣτΕ

3. Όταν κατοχυρώθηκαν οι θέσεις των αντισυνταγματικώς προσληφθέντων, ξεκίνησε διαδικασία για την πρόσληψη άλλων τόσων που δεν είχε ποτέ προγραμματισθεί να προσληφθούν. 

4. Το ΑΣΕΠ δαπάνησε διπλάσιο χρόνο για την ίδια προκήρυξη και αυτό, πέραν του ότι ο έλεγχος των δικαιολογητικών όταν υπάρχει ειδική εμπειρία θέλει πολλαπλάσιο χρόνο από τον κανονικό. 

Διδαχές: 

α. Μην προσλαμβάνετε κόσμο με συμβάσεις ορισμένου χρόνου όταν πρόκειται για πάγιες και διαρκείς ανάγκες. 
β. Μην δευτερώνετε το αρχικό λάθος προσπαθώντας να μονιμοποιήσετε τους συμβασιούχους παρά μόνο εάν η πριμοδοτούμενη εμπειρία έχει μια ειδική προστιθέμενη αξία (π.χ. παροχή πραγματικής εργασίας στα νοσοκομεία σε περίοδο πανδημίας). 
γ. Πρέπει να γίνει μια σοβαρή (επαν)εξέταση της συνταγματικής απαγόρευσης μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Συνταγματικές διατάξεις που καταστρατηγεί ο κοινός νομοθέτης με ευρεία πολιτική συναίνεση πρέπει να εξοπλιστούν με κατάλληλες δικλείδες ασφαλείας ή να καταργηθούν. 

Επίμετρο: από τους 1.116 των νέων οριστικών αποτελεσμάτων είναι ζήτημα εάν τελικά θα προσέλθουν να διοριστούν το 50%».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις