Breaking news

Ταυτότητα
A

Από χτες, Δευτέρα, οι πολίτες που επιθυμούν να αλλάξουν την παλιά τους ταυτότητα με τη νέα ψηφιακή, μπορούν να κλείνουν ραντεβού, μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. Η νέα ψηφιακή ταυτότητα έχει το μέγεθος πιστωτικής κάρτας, ενώ το κόστος για την έκδοση της ανέρχεται στα 10 ευρώ.

Οι νέες ταυτότητες θα έχουν ημερομηνία λήξης. Συγκεκριμένα, η διάρκεια της κάθε ταυτότητας θα είναι 10 χρόνια κα μετά από την λήξη της ο κάτοχος της θα πρέπει να την ανανεώσει. 

Όσοι διαθέτουν τη σημερινή ταυτότητα και δεν θέλουν να την αλλάξουν, θα πρέπει να γνωρίζουν πως αυτή θα πάψει να ισχύει το 2026. Συγκεκριμένα, οι ταυτότητες των κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), θα πάψουν να ισχύουν στις 3 Αυγούστου 2026.

Βήμα - βήμα η διαδικασία για ραντεβού

  1. Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να  εξυπηρετηθεί  με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.
  2. Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
  3. Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ ώρες πριν. Ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει 24 ώρες πριν και δύο ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

 

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά

Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας, θα υποβάλλετε αυτοπροσώπως στην Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής σας διαμονής, τα κάτωθι δικαιολογητικά:

  1. Φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή.
    Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας στις Αρχές έκδοσης, είτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο, ο οποίος θα αναρτήσει τη φωτογραφία σας στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr. Σε αυτήν την περίπτωση, ο φωτογράφος θα σας δώσει έναν κωδικάριθμο, τον οποίο στη συνέχεια μέσω της εφαρμογής myPhoto θα πρέπει να αντιστοιχίσετε με το ΑΦΜ σας. Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης, να αναζητήσει και να ανακτήσει τη φωτογραφία σας.
  2. Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.
    Βάσει της αιτήσεώς σας, θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου, στοιχείων δημοτολογίου. Η αίτηση θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να υπογράψετε.
  3. Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.
    Η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης, με βάση τα στοιχεία σας, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είστε εγγεγραμμένος. Αφού την υπογράψετε ηλεκτρονικά (με ψηφιακή υπογραφή επί ειδικού εξοπλισμού), θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε το ακριβές των στοιχείων που περιέχει και να την υπογράψετε και χειρόγραφα.
  4. Ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 10,00€.
    Για την έκδοση κάθε δελτίου απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη”), το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, τα έξοδα εκτύπωσης – προσωποποίησής του, καθώς και τη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του. Εάν είστε πολύτεκνος (ιδιότητα η οποία πρέπει να προκύπτει από σχετικό αποδεικτικό, π.χ. βιβλιάριο πολυτέκνων), το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσετε είναι το μισό, 5,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1895] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη (πολυτέκνων)”. Επιπλέον, στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 € (Τύπος Παραβόλου: [2043] – “Η αίτηση (καρτέλα) για την έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνος υπηκόου (Ένσημο ΕΛ.ΑΣ.)”. Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων πρέπει να συνδεθείτε με την υπηρεσία e-Παράβολο.
  5. Παλαιού τύπου δελτίο ταυτότητας
    Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας απαιτείται να προσκομίσετε και να παραδώσετε το παλαιό δελτίο ταυτότητας (μπλε δελτίο).

 

Πώς θα γίνει η αλλαγή στα δημόσια έγγραφα

Πολλοί πολίτες δυσανασχετούν καθώς η νέα ταυτότητα θα φέρει νέο αριθμό, τον οποίο θα πρέπει να ενημερώσουν οι πολίτες σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Ωστόσο, σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Οικονόμου, ο νέος αριθμός στα δημόσια έγγραφα θα ενημερώνεται αυτόματα. 

Συγκεκριμένα, ο κ. Οικονόμου, μιλώντας χτες στον ΑΝΤ1, ανέφερε ότι οι νέες ταυτότητες, «θα έχουν νέο αριθμό καθώς μιλάμε για κάτι ακριβώς καινούργιο και άρα οι πολίτες θα πρέπει να αλλάξουν τα στοιχεία τους. Ο αριθμός στα δημόσια τουλάχιστον έγγραφα, θα αλλάζει αυτόματα λόγω της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών, που είναι διασυνδεδεμένες».

«Μετά το 2026 δεν θα υπάρχουν άλλες ταυτότητες, είναι υποχρέωση, μεταρρύθμιση», είπε, επαναλαμβάνοντας ότι, «οι νέες ταυτότητες εκδίδονται βάσει των κανόνων της ΕΕ. Είναι ίδιες με της Γαλλίας και της Γερμανίας και δεν υπάρχει σύστημα εντοπισμού σε αυτές», σχολίασε. 

Τι θα γράφουν οι νέες ταυτότητες

Να σημειωθεί ότι οι νέες ταυτότητες δεν θα πλαστογραφούνται και θα αναγράφουν τις απολύτως απαραίτητες προσωπικές πληροφορίες οι οποίες θα περιέχονται αποθηκευμένες στο τσιπάκι. 

Συγκεκριμένα, στο νέο δελτίο ταυτότητας θα εκτυπώνονται τα εξής στοιχεία:

Εμπρόσθια πλευρά: Φωτογραφία κατόχου, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ημ. Γέννησης, Ιθαγένεια, Ημ. Έκδοσης, Ημ. Λήξης, Αρχή Έκδοσης, Υπογραφή Κατόχου.

Πίσω πλευρά: Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας, Τόπος γέννησης, Ομάδα αίματος (προαιρετικά), Ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος). Εφόσον αποφασισθεί σχετικά, έχει προβλεφθεί χώρος για να τυπωθεί ο Προσωπικός Αριθμός πολίτη.

Στον ανέπαφο χώρο αποθήκευσης περιλαμβάνονται:

  • Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
  • Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
  • Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
  • Επώνυμο πατρός
  • Επώνυμο μητρός
  • Δήμος εγγραφής και αριθμός δημοτολογίου
  • Τόπος έκδοσης

Κυβερνητικά στελέχη χαρακτηρίζουν «ανοησίες» τις θεωρίες περί παρακολούθησης μέσω των νέων ταυτοτήτων και διαβεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρχει καμία δυνατότητα γεωχωρικού προσδιορισμού. 

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις